בעקבות הרצח המחריד של האם מירושלים שחנקה למוות את 4 בנותיה

בעקבות הרצח המחריד של האם מירושלים שחנקה למוות את 4 בנותיה אנו מתריעים שוב על הקשר בין שימוש בתרופות פסיכיאטריות לאלימות, התאבדות והתקפי רצח

מרשם לרצח והתאבדותבינואר 2017 חנקה למוות אם מירושלים את 4 בנותיה, הציתה את ביתם והתאבדה בתליה. לאחר מכן פורסם ב"וואלה": "לאחר האירוע התברר כי אם המשפחה קיבלה טיפול פסיכיאטרי בגלל דיכאון שממנו סבלה".

עצוב לראות שזהו התוצר של טיפול פסיכיאטרי – במקרה זה 5 נפשות שאבדו, ובית שרוף.

ידוע היטב שתרופות פסיכיאטריות גורמות לתופעות לוואי איומות, ביניהן חרדה, עצבנות, חוסר תחושה רגשית, תנועות בלתי רצוניות, עוינות, אלימות, התקפי חרדה, מחשבות אובדניות, מחשבות רצחניות והתאבדות. אולם מה לגבי ביצוע רצח? בעוד ישנם מחקרים שמצביעים על קשר בין תרופות פסיכיאטריות למקרי רצח, עדיין אין מספיק הכרה רשמית בקשר הזה, למרות שלל עדויות על קיומו.

הנה דוגמאות למקרי רצח נוראיים אשר קרו כאן בישראל, אשר מבליטים את הקשר בין טרגיות כאלו לבין נטילת תרופות פסיכיאטריות:

  • אלי פימשטיין רצח את ביתו הודיה ב-2002. פורסם כי אלי נטל בתקופה זו תרופה נגד דיכאון.
  • אולגה בוריסוב רצחה את בנה ב-2008. פורסם שבעלה טען כי סבלה מדיכאון והיתה בהשפעת תרופות.
  • רגינה קרוצ'קוב הטביע למוות את בנה מיכאל, באותה שנה. קיים דיווח כי היתה בדיכאון בתקופה שקדמה לכך, וניתן לשער שנטלה נוגדי דיכאון, אולם זה לא פורסם באופן מפורש.
  • אסף גולדרינג חנק למוות את ביתו נועה ביולי 2009. פורסם כי היה בהשפעת תרופות, ביניהן ריטלין ו-ואבן.
  • איתי בן-דרור רצח את ילדיו ביולי 2010. פורסם כי איתי היה באשפוז פסיכיאטרי ונטל תרופות פסיכיאטריות.
  • מיכל אלוני רצחה את בנותיה בנובמבר 2010. פורסם כי היתה בטיפול פסיכיאטרי ונטלה תרופות.
  • אחלאס אלערג'אן רצחה את ילדיה ב-2012. פורסם כי סבלה מדיכאון אחרי לידה, וניתן לשער כי נטלה תרופות, אולם זה לא פורסם באופן מפורש.
  • אלי גור רצח את 2 ילדיו והתאבד ב-2013. פורסם כי באותה שנה קיבל טיפול תרופתי.
  • תושב ישרש רצח את שני ילדיו לאחר שהגיעו לישראל מארה"ב, ביוני 2014. מפרסומים עולה כי היה בדיכאון בתקופה שקדמה לכך, אך לא ידוע בוודאות אם אכן נטל תרופות.

עמותת מגן לזכויות אנוש קוראת למשטרה ולמשרד הבריאות לחקור את הקשר בין תרופות פסיכיאטריות, במיוחד נוגדי-דיכאון, והתקפי אלימות רצחניים.



2 תגובות על הפוסט “בעקבות הרצח המחריד של האם מירושלים שחנקה למוות את 4 בנותיה

  1. תחקרו את הסמים שרוני בת ה21 שהרגה את אימה והתאבדה בדקירות סכין ב2018 בטבריה אחרי שהיתה מאושפזת בכפייה במחלקה 10 במזרע מגיל 19. כל יום כמעט סיפרה לי איך נתנו לה כדור חדש או זריקה חדשה כאילו קפצה לביקור במאורת סמים. שום תמיכה נפשית, להיפך, לעגו לה והוציעו אותה משלווה ואז הענישו בזריקות שגם ככה היא רצתה להרגיש מסוממת, בסוף כשכבר נהיתה מסוממת ומכורה בלי פתיל או מוח, שיחררו לבית לא מתפקד שחוותה בו התעללות רגשית ונפשית ואלימה ממשפחתה.

    חייבים לבדוק מה היא קיבלה, חייבים להאיר על זה אור שזה ייפסק כבר. תודה שקראתם

  2. כבר שנים שאני נוטל תרופות פסיכיאטריות ואני חייב להודות שגם לי עוברות פעמים רבות מחשבות לרצוח את משפחתי או לאנוס ילדים ועד עכשיו, לאורך כל אותן השנים הפסיכיטריה שהכריחה אותי ליטול את אותן תרופות מעולם לא עזרה לי להפטר מן הבעייה הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *