10 ימים של גיהנום תיקשורתי עבור פסיכיאטריה

עשרת הימים האחרונים כללו סדרת התקפות חסרת תקדים על פסיכיאטריה, כמעט מכל אמצעי התקשורת. הנה תקציר הגיהנום התקשורתי של פסיכיאטריה.

זה התחיל ב-17 לחודש, עם פרסום סרטון במאקו בו הנערה ענבר תשובה פרנקל מספרת על הנסיון הרע שלה עם ריטלין, ושואלת באומץ – "הורים, למה אתם מוכנים לסמם את הילד בשביל ציונים?". הסרטון היכה גלים וזכה למאות אלפי צפיות.
ארבעה ימים לאחר מכן, יצאה כתבת שער בידיעות אחרונות עם הכותרת "מדינה על ריטלין". אמנם היקף השימוש הנרחב בריטלין מהווה חדשות רעות, אולם חשיפת המגמה בעין בקורתית שמה את הפסיכיאטרים בעמדת מגננה, ומראה לכולם מה הכיוון אליו פסיכיאטרים וחברות התרופות דוחפים ללא לאות – למדינה בה כמעט כל אדם מאובחן, וצורך כדור פסיכיאטרי. האם זו המדינה שאלינו פיללנו? איזה עתיד יהיה לנו בתור מדינה על כדורים? והיכן משרד הבריאות??
ההתקפות על ריטלין לא נפסקו כאן. כתבה נוספת ב-ynet עם הכותרת הריטלין, המחלה שהומצאה לכבודו והקשר הכלכלי המפוקפק חושפת באופן ברור את השחיתות, חוסר המדעיות והשקרים סביב "הפרעת קשב" וריטלין.
ביקורת נוספת על ריטלין הושמעה בעיתון הארץ, שם הצהירה כתבה בתי הספר צריכים ריטלין – התלמידים לא. הכתבה שואלת ובצדק – "האם לא הגיע הזמן להבין כי אם אחוז כה ניכר מהתלמידים נזקק לכדורים וטפסים למיניהם, משהו דפוק בתכנים ובשיטות הלימוד בבתי הספר?"
גם עיתון "ישראל היום" הצטרף לסערה עם הכותרת יד קלה במתן הקלות: יותר מדי בעלי לקויות. הכתבה חושפת פן נוסף של הרס במערכת החינוכית, שגם הוא קשור ישירות לפסיכיאטריה – שכן לקויות הלמידה (כגון "דיסלקציה") מקורן במדריך הפסיכיאטרי להפרעות נפש (ה-DSM), בדיוק כמו הפרעת קשב וריכוז.
התקפה נוספת על ריטלין הגיעה מאתר מעריב, שם פרופ' קרסו צוטט: "הרבה אנשים לוקחים ריטלין למרות שאינם זקוקים לו… הריטלין גורם לעליה בדופמין והוא דומה לקוקאין."
אך הגיהנום התקשורתי של פסיכיאטריה התרחב מעבר לנושא של ריטלין והפרעות קשב. נושא הקשירות עלה שוב, כאשר ישראל היום פרסמו את תוצאות דו"ח החקירה בנוגע לקשירה של נועה, אשר נקשרה למשך 24 ימים ברציפות. הכתבה ציינה: "ממצאים של ועדת בדיקה שהוקמה במשרד הבריאות בעקבות תלונת המשפחה מגלים פרטים מזעזעים ומחרידים על הטיפול בבית החולים שיבא • על פי הדו"ח, המטופלת נקשרה ברציפות בתנאים קשים וללא הסבר או הצדקה".
פסיכיאטריה הותקפה גם על נושא האשפוזים הכפויים, בכתבה ב"הארץ" על הכמות המוגזמת של אשפוזים כפויים בישראל, לעתים רבות ללא הצדקה ומבלי שלאדם המאושפז ניתנת הזדמנות למסור את הצד שלנו בסוגיה.
לסיכום – המצב אינו טוב, יש הרבה יותר מדי אבחונים, תיוגים, סימום, קשירות ואשפוזים כפויים. אך 10 הימים האחרונים הפנו את הזרקורים אל פסיכיאטריה באופן חסר תקדים. עלינו להמשיך לחשוף את האמת על פסיכיאטריה, להמשיך לשתף בכל מקום אפשרי, להילחם על זכותינו האישית להימנע מהתיוג והסימום הפסיכיאטרי, ולא פחות חשוב – להילחם על הצביון של המדינה שלנו, שלא נהפוך באופן סופי ומוחלט למדינת סימום פסיכיאטרי.


4 תגובות על הפוסט “10 ימים של גיהנום תיקשורתי עבור פסיכיאטריה

  1. קודם כל ישר כח לעמותת מגן לזכויות אנוש על כל התמיכה ועל הרצון להגן על אנשים,שהיו קורבנות לפשעי הפסיכיאטריה!
    דבר נוסף, למה אין קבוצה, בה כל הרשומים לאתר של העמותה, יכולים לשוחח בינהם ובכך להגדיל את התעצומה נגד המגמה הנפשעת של הפסיכיאטריה בישראל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *