ריספרדל – תרופה תחת מתקפה

השערוריות סביב "ריספרדל", תרופה פסיכיאטרית אנטי-פסיכוטית, לא פוסקות.

ריספרדלרק לפני מספר ימים פורסם ב- "דה מארקר" כי הוגשה בישראל בקשה לתביעה ייצוגית נגד היצרניות והמשווקות של ריספרדל, על כך שבעלון התרופה לא צוינו תופעות לוואי אפשריות בתחום הסוכרת. אמנם בקשה זו נדחתה (כיוון שהעותרים עצמם לא חלו בסכרת בפועל), אך אנו לומדים מהידיעה שהיצרנית אכן הסתירה מידע חשוב זה.

בתחילת יולי השנה, יצרנית ריספרדל חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון נקנסה ב-70 מיליון דולרים בארה"ב כפיצוי למשפחתו של ילד בן 7, אשר פיתח מה שידוע בתור "שדיים גבריות" בעקבות השימוש בתרופה. ידוע כי ריספרדל עלולה לגרום לכך כיוון שהיא מגבירה את ייצור ההורמון פרולקטין בגוף, אשר מאיץ את גדילת השדיים.

בנובמבר 2013, יצרנית ריספרדל שילמה סכום עתק של 2.2 מיליארד(!) דולרים בארה"ב על מנת ליישב תביעות על קידום מטעה של התרופה לשימוש בקשישים וילדים בעלי מגבלות התפתחותיות.

באפריל 2012, יצרנית ריספרדל נקנסה בסכום של 1.2 מילארד דולרים בארה"ב על כך שיצרנית התרופה הסתירה סכנות הקשורות בתרופה.

באוקטובר 2019 חבר מושבעים בפילדלפיה קבע כי על חברת התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון לשלם 8 מיליארד דולר לגבר בן 26, פיצויי נזיקין כיוון שלא הזהירה כראוי שהתרופה עלולה לגרום לצמיחת שדיים בגברים. קישור.

סוכנויות בריאות מ-6 מדינות שונות הוציאו אזהרות רשמיות בנוגע לריספרדל – סוכנויות מארה"ב, אירלנד, בריטניה, קנדה, אוסטריה ודרום אפריקה. 5 אזהרות הן על כך שריספרדל עשויה לגרום למוות, או להעלות את הסיכון למוות. 5 אזהרות הן על גרימה של אירועים לבביים, ו-3 על התפתחות מחלת הסכרת.



15 תגובות על הפוסט “ריספרדל – תרופה תחת מתקפה

  1. אני לקחתי מינונים הולכים ועולים של ריספרדל במשך תקופה מסויימת, המצב שלי היה גרוע מהבחינה הזו שזיהיתי שיש לי מספר תופעות לוואי כמו שמצויינות בעלון התרופות, וזה היה מאוד לא נעים. בעקבות הצריכה של הריספרדל הייתי צריכה להיבדק בתל השומר כי לא יצא לי שתן, והם שאלו אותי לגבי התרופה. התקופה הזו זכורה לי כקשה מאוד.
    אח"כ אישפזו אותי בכפייה ושם שינו לי לתרופות אחרות, התחילו לתת לי זריקות קלופיקסול ועם הזריקות הייתי 6 שנים!! כאשר פעם ב3 שבועות זריקה מכאיבה לישבן.
    התרופות האלה רעות רעות רעות.
    אין חשיבה איך לטפל בצורה נכונה באנשים שחווים פסיכוזות, בצורה שהם ירגישו בנוח. להיפך, מתעללים בהם ומחייבים אותם להשתמש בסמים מסוכנים וממכרים.
    יש מחלקה בתוך בית החולים של ילדים ממש קטנים,
    שאינני יודעת מה מעוללים לנפשות מסכנות אלו.
    תעזרו לכולם……….

  2. לקחתי ריספרדל שנה ושמונה חודשים.להרגשתי הכדור הזה פוגע בקוגניציה ומתוך כך בזכרון ואפילו באינטליגנציה ומתוך כך לי באופן אישי ביכולת הדיבור עד כדי אילמות.עד למצב אבסורד שאת/ה לא יכול להבין שזה נובע מהכדור וכידוע תופעות הגמילה לעיתים קשות והפסיכיאטר מסביר לך שהתופעות שאתה חווה הן מהמחלה עצמה ושהתופעות לוואי שאת מתארת הם לא חלק מהברושור שאגב מציין רק "העדר רגש" כתופעה רלוונטית.אצלי הדבר שהפריעה לי זאת האילמות.ידיד אמר שאני גם לא צוחקת ומחייכת ,אבל מילא.גם איבדתי מיומניות שידעתי ושכחתי חוויות שעברתי.הכדור כל כך מוחק שלא נשאר כוח להתמודד.אני מודה שהייתי במצב פסיכוטי שנבע מאנורקסיה ומחיים ללא התפתחות ובזכות הכדור חזרתי לאכול.אם הייתי מעיזה לקרוא מידע עליו מחוויות של אחרים אז הייתי לוקחת אותו רק כדי לחזור לאכול ומפסיקה.סיבה נוספת לא להפסיק היא היותך עול על הסביבה כחולה.חוויתי כדורים אחרים אבל הריספרדל פשוט היה כמו שבי לאדם כמוני שאוהב לדבר,לתכנן,לקרוא…יש ממש שממה ודממה בראש.בסוף אחרי שיטת האלימינציה וחפירה עם חברה ששמרה עלי שפויה חשבנו או שיש לי בעיה קוגנטיבית מהתת תזונה בה הייתי או מהריספרדל. מטפל אלטרנטיבי הסביר לי שהניקיון הוא 3 חודשים.סבלתי רק מהתקף חרדה של חצי יום בזמן הניקוי כתופעת גמילה.4 חודשים אחרי הנקיון חזרתי לדבר.כיום מטופלת בצמחים שבזכותם גם ההילינג שמקבלת יותר אפקטיבי ומרגישה טוב. מזל,בריאות ושפע לכולם!

  3. אני בת 34 ולוקחת ריספרדל כבר שנתיים וחצי, ואני סובלת מאוד. בחיים לא לקחתי לפני כן כדורים פסיכיאטרים, אבל עברתי התקף פסיכוטי ונתנו לי ים של כדורים. היום אני רק על ריספרדל 2.5 מ"ג.
    הדבר הכי קשה זה שאני מרגישה שהמוח שלי מצטמצם, שהמחשבה שלי שטחית.
    אבל הכי גרוע זה שזה פוגע בפוריות ואני כבר שנתיים וחצי לא מקבלת מחזור. זה גרם לי להרבה בעיות ברחם.
    כרגע אני במסגרת ואסור לי להפסיק, אבל עוד חודש וחצי מסיימת שם ואני מתפללת שאמצא פסיכיאטר שיעזור לי להפסיק. הייתי באוניברסיטה, בתואר שני והיום, בגלל הכדור אני אפילו לא מסוגלת לקרוא ספר, מרגישה שאני מתנוונת. ממש קשה לי עם הכדור הזה.

  4. הבן שלי בהוסטל לבעלי צרכים מיוחדים,הפסיכיאטר קבע שהוא צריך ריספונד ,ואם אסרב שהבן שלי יקבל את הכדור ריספונד,אין לו מה לעשות בהוסטל

  5. אבי ז"ל קיבל את התרופה בבית אבות והתרופה גרמה לו לקשיות אברים הוא לא יכל לאכול ולשתות, תבינו לבד למה זה גורם. כמו כן עוד תופעות לווי.

  6. 30 שנה בכפייה פסיכיאטרית ולא רוצים לשחרר אותי מזה
    על פי חוק הכפייה היא רק חצי שנה אך הרופא הפסיכיאטר
    מתעמר בי ואומר לי כל הזמן שחידשו לי את הכפייה בריספרדל
    ואני צועק לאלהים בגלל כאבי הראש העזים בגלל תופעות הלוואי של הזריקה
    אני מקבל תרופות בכפייה + מפעל מוגן בכפייה ואני מרגיש בשואה
    אנא הצילו אותי

  7. אני היתי מטופל בריספרדל במינון של כ5 מ"ג היתי סובל מיובש בגוף ובמיוחד בפה היתי קם בבוקר עם כרית מלאה בדם שהיה יוצא לי מהאף בזמן השינה (ודרך אגב בחיים לא יצא לי דם מהאף) וכשהיתי שואל את הרופא הפסיכיאטר למה זה קורה לי הוא היה אומר שאין שום קשר לתרופה ואולי יש לי תופעות לוואי של התיבשות סבלתי גם מדלקות חריפות בשתן ולא קיבתי שום מענה מוצדק מהרופאים הרגשתי מתוסכל עד שלבסוף החלתתי להפסיק לצרוך את התרופה וראו איזה פלא פלאים מצב רוחי השתפר השינה שלי השתפרה נעלומו כול התופעות לואי והרופאים עדין חושבים כול הזמן הזה שאני צורך את התרופה (אני כבר לא לוקח אותה שנה וחצי ואני מרגיש מצוין ..

  8. אימי בת 84 לקחה חצי כדור בהמלצת רופאת המשפחה לפני השינה. בבוקר קמה עם תנועות מוזרות ואי יכולת לתפקד. הפסקנו מייד את התרופה. מפחיד

  9. אני מקבל זריקה כל 14 יום תחת הוראה ואם לא אגיע יאשפזו אותי בכפיה, מרגיש שזה הורג אותי, לא יכול לישון על הגב בגלל שכל הלב והראות כואבים בחדות מאוד וזה קורה בדרך כלל ב 3-4 הימים שלאחר הזריקה. מפחיד. אבל אין על מי להישען ואין מה לעשות, בנוסף זה גם גורם לי ללכת באופן רובוטי ואנשים שואלים אותי למה אני הולך כך. כשאישפזו אותי בכפיה לתקופה של מספר ימים ירקתי את כל הכדורים בשירותים ובכל זאת היו מספר ימים שהייתי מטושטש לגמרי למשך 8 שעות ובקושי הצלחתי לפתוח את הפה. את החלונות בחדרים לא ניתן לפתוח וויש מזגן ומצלמות לדעתי הם עושים ניסויים על בני אדם. וכל מה שרשמתי זה אולי קצה הקרחון של מה אני חושב ושל מה שידוע לי

  10. ריספרדל גורמת לרצון להתאבד בעיקר אצל ילדים אבל גם אצל מבוגרים.
    ואת זה גיליתי כשכבר הייתי בגרך למקום אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *