מחקר אמריקאי מצא שעליה בשימוש בריטלין לא הובילה לשיפור בתוצאות אקדמיות, אלא להיפך – ליותר נשירה מביה"ס, ולקשיים נפשיים נוספים
פורסם באתר "כמוני", 9.7.2013
ציטוט מהידיעה באתר כמוני המתייחסת למחקר האמריקאי:
להפתעת החוקרים למרות הגידול בשימוש בריטלין התוצאות שנצפו היו שליליות – הם זיהו עליה בתחושת עצב, וירידה באיכות מערכת היחסים עם ההורים. בקרב ילדות ונערות נמצאה גם עליה בתופעות של דיכאון וחרדה. התופעות הן קשר סטטיסטי ואינם קשר סיבתי. בנוסף נמצא קשר גם לירידה בציונים ובביצועים במקצוע המתמטיקה.
בטווח הארוך טוענים החוקרים נמצא כי הילדים שטופלו בריטלין היו בעלי סיכוי גדול יותר לנשור מהלימודים, או להישאר כיתה.
יהודה קורן, דובר עמותת מגן לזכויות אנוש מזכיר כי גם מחקר ארוך-טווח נוסף הגיע למסקנות דומות – מחקר אשר נערך במערב אוסטרליה ופורסם בשנת 2010. המחקר באוסטרליה מצא כי לאחר שימוש ממושך בריטלין ובתרופה ממריצה נוספת נמצאה עליה ברורה בלחץ הדם של הילדים, ובניגוד להשפעתו בטווח הקצר, הריטלין לא גרם לשום שינוי ביכולת הלמידה, ולא שיפר את ההתנהגות. לאלה שנטלו תרופה היה סיכוי גדול פי עשר להיות מתחת לממוצע הכיתתי בתפקוד בכיתה.