מחקר: נוגדי דיכאון ממשפחת SSRI מגבירים את הסיכון להפרעות קצב לב ולתמותה פתאומית

ממחקר חדש עולה כי נוגדי דיכאון וחרדה, מגבירים את הסיכון לדימומים, ארועי לב, אשפוזים חוזרים ותמותה. (ע"פ כתבה באתר דוקטורס, 1 ליולי 2013)

יהודה קורן, דובר עמותת מגן לזכויות אנוש, מוסיף שלנוגדי דיכאון מסוג SSRI יש תופעות לוואי רבות וחמורות, ובניהן: חרדה, עצבנות, רעידות, ירידה בחשק המיני, סחרחורות, אימפוטנציה, תשישות, דפיקות לב איטיות, דפיקות לב מהירות, כאב בכל הגוף, הרגשה של דקירות בראש או בגפיים, עלייה במשקל, חוסר תחושה, חוסר תחושה רגשית, אקטיזיה (תנועות גפיים וגוף בלי רצוניות, חוסר מנוחה קיצוני) והתאבדות.

מתוך הכתבה באתר דוקטורס:

לתרופות ממשפחת SSRI (Selective Serotonin Reuptake Inhibitor), הנפוצות בשימוש להקלה על תסמיני דיכאון וחרדה, יש קשר עם סיכון מוגבר לדימומים, עירויים, אשפוזים חוזרים ותמותה, כך עולה ממחקר חדש שתוצאותיו פורסמו במהדורת אפריל 2013 של JAMA Internal Medicine. כמו כן, התרופות הללו גם קשורות עם סיכון מוגבר להפרעות קצב לב ותמותה פתאומית בחולים לא-מאושפזים.

המחקר כלל למעלה ממיליון מבוגרים בארצות הברית, והעלה נתונים מדאיגים. בין היתר נקשרו התרופות עם דימומים וסיבוכים אחרים בחולים סביב ניתוחים, עם סיכון מוגבר לדימומים סביב ניתוחים אורתופדיים וניתוח מעקפים של העורקים הכליליים. כמו כן, בחולים המטופלים ב-SSRI תועדה שכיחות גבוהה יותר של השמנת-יתר, מחלת ריאות חסימתית כרונית ודיכאון, שבפני עצמם מעלים את הסיכון הניתוחי.

קישור לכתבה באתר דוקטורס



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *